انواع دستگاه بلوک زن

صفر تا صد انتخاب و خرید بلوک زن

آیا می خواهید درباره بلوک زن و انواع آن اطلاعاتی کسب کنید؟ آیا دوست دارید بدانید بلوک زن چیست و چگونه کار می کند؟ آیا مایل هستید با هزینه نهایی خرید این دستگاه آشنا شوید؟ می توانید برای یافتن پاسخ تمامی سوالات خود، این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. به طور کلی دستگاه بلوک زن، برای ساخت بلوک های ساختمانی و انواع دیگر بلوک( بتنی، آجری، ...) طراحی شده است. این محصول عمدتا از یک میز ارتعاشی، یک قالب با حفره‎های مختلف (بسته به اندازه و نوع بلوک) و صفحات تراکمی ساخته شده است. مشتریان هدف این دستگاه، معمولا کارگاه‎های فروش محصولات ساختمانی، کارخانه‎های تولیدی و اشخاص حقیقی هستند. همچنین در بسیاری از موارد، نمونه های تولید شده به خارج از کشور صادر می شوند.

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، انواع بلوک زن ساختمانی یکی از ابزارهای مهم در صنعت ساخت و ساز هستند. این تولیدات برای تولید عمده بلوک‌های ساختمانی به کار رفته و تحول شگرفی در صنایع ساختمان سازی ایجاد کرده اند. همچنین با توجه به مزایایی که دارند، می توانند سرعت تولید یک واحد مصالح ساختمانی در هر ساعت را افزایش دهند. در نهایت لازم است بدانید استفاده از دستگاه بلوک سازی در ساخت بلوک، عملکرد تولید بهینه را در مجموعه های تولیدی بهبود می بخشد. در بخش های بعدی مقاله، قصد داریم درباره ویژگی هایی که کارخانه ها را ملزم به استفاده از محصول می کند، توضیح دهیم. 

ساخت بلوک

همه چیز درباره بلوک زن و انواع آن

به طور کلی انواع بلوک زن‎دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک، تحت یک هدف اصلی و واحد، یعنی تولید بلوک کار می‎کنند. با این حال، آن‎ها می‎توانند در برخی ویژگی‎های جزئی با یکدیگر متفاوت باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم انواع مختلف دستگاه‎های بلوک زن را به شما معرفی کنیم.

  • بلوک زن دستی: یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌های ساخت بلوک، نمونه های بلوک زن دستی هستند. طرز کار این دستگاه‎ بسیار ساده بوده و تنها کافی است مواد اولیه را در مخزن اصلی آن قرار دهید. این مواد شامل سیمان، آب و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید بلوک ساختمانی هستند. پس از ترکیب اولیه متریال در مخزن اصلی، مخلوط به صورت دستی در قالب‎های فلزی قرار می‎گیرد. اگرچه استفاده از این تولیدات در سال‎های اخیر کاهش پیدا کرده، اما هنوز هم برخی از نمونه‎های آن محبوبیت خود را حفظ کرده‎اند.
  • دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک: درباره بلوک زن نیمه اتوماتیک، اطلاعات بسیار جالبی وجود دارد. مشخصات این دستگاه، حد واسط بلوک زن دستی و اتوماتیک است. در واقع برخی از عملکردهای بلوک زن نیمه اتوماتیک، شبیه به بلوک‎زن دستی و برخی از عملکردهای آن شبیه به نمونه‎های تمام اتوماتیک است. به عنوان مثال دستگاه نیمه اتوماتیک مانند نمونه‎های تمام اتوماتیک، سرعت بیش‎تری در تولید یک واحد بلوک( در زمان مشخص) دارد. این در حالی است که بلوک‎زن نیمه اتوماتیک، به لحاظ عملکردی و ساختاری شبیه به نمونه‎های دستی است.
  • دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک: ورود انواع مختلف بلوک زن اتوماتیک به بازار فروش، تحول شگرفی در دنیای تولید مصالح ساختمانی ایجاد کرد. این دستگاه شبیه به یک کارخانه تولیدی کوچک عمل می‎کند. در واقع می‎توان آن را بدون دخالت عوامل انسانی، تا سال‎ها مورد استفاده قرار داد. در ادامه، شما را با ویژگی‎های خاص بلوک زن صنعتی آشنا می‎کنیم.  

انواع بلوک زن

بررسی دو ویژگی مهم دستگاه بلوک زن باکیفیت

ویژگی‌های مهمی درباره بلوک زن و انواع گوناگون آن ذکر شده است. برای آشنایی با هر یک از این مشخصات و ویژگی ها، می توانید بروشور محصول مد نظر را خریداری کنید. در این مقاله به دو مورد از ویژگی هایی پرداخته ایم که معمولا خریداران به آن ها توجهی نشان نمی دهند. اگر شما نیز قصد خرید هر یک از نمونه‎های بلوک زن صنعتی را دارید، توصیه می‎کنیم این دو ویژگی را مورد توجه قرار دهید. دو مشخصه اصلی تمامی بلوک‎زن های باکیفیت عبارتند از:

  • مخلوط کردن و توزیع اجباری مواد: انواع بلوک زن باکیفیت، در یک ویژگی اصلی با یکدیگر مشترک هستند. این محصولات برای ترکیب اجزای بلوک، همگی از مخلوط کن و توزیع‎کننده اجباری استفاده می‎کنند. هنگامی که میکسر شروع به کار می کند، تیغه های همزن توسط محور چرخان به حرکت در می آیند. سپس مواد به دلیل چرخش مداوم تیغه های دستگاه، به خوبی با یکدیگر مخلوط می‎شوند. قبل از قالب گیری بلوک‎ها، جعبه توزیع شروع به حرکت می کند. پس از آن موتور چرخش نیز چرخ زنجیر را به حرکت در می آورد. در نهایت، مواد به طور مساوی در قالب های یکسان توزیع می‎شوند.
  • انواع دامنه محصول: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها درباره بلوک زن صنعتی، گستردگی دامنه تولید آن است. اگر اپراتور شما دارای منبع تغذیه قوی باشد، دستگاه می تواند انواع مختلف بلوک های سیمانی، بتنی و و شنی را تولید کند. علاوه بر این، نمونه های چند منظوره بلوک زن، قادر به تولید آجرهای چند سوراخ و استاندارد نیز هستند. علت این امر، توانایی اپراتور بلوک زن در تطبیق اجزای فرعی و اصلی دستگاه، با قالب های مختلف است. همین یک ویژگی ساده موجب شده تا ماشین‎های بلوک زن به محبوب ترین لوازم صنعتی کارخانه‎ای تبدیل شوند.

بلوک زن دستی

نکات مهمی درباره بلوک زن تمام اتوماتیک

پیش از آن که به بررسی نکات مهم درباره بلوک زن اتوماتیک بپردازیم، ابتدا بیایید با بلوک های ساختمانی آشنا شویم. بلوک ساختمانی، یک قطعه کاربردی از مصالح ساختمانی است که به صورت مستطیل شکل و با ابعاد استاندارد تولید می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد و عمدتا از موادی مانند بتن، سیمان، شن، ماسه و آب تولید می‌شود. همچنین وزن و مقاومت نمونه های مختلف آن، با توجه به نوع مصالح استفاده شده تعیین می‎شود. بلوک‌های ساختمانی به دلیل وزن کم خود، به عنوان یک جایگزین مناسب برای دیوارهای سنگین و ضخیم در صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه بلوک زن اتوماتیک دارای 2 نوع میباشد یک ردیفه یا 6 قالبه و نوع بعدی بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه یا دو ردیفه است که تولید دو برابری دارد و گویی شما هم زمان از دو دستگاه تمام اتوماتیک با یک اکیپ و یک زمین استفاده میکنید، بنابرین هزینه تولید بلوک برای شما کاهش پیدا می کند.

درباره بلوک زن تمام اتوماتیک، اطلاعات و نکات بسیاری وجود دارد. این واحد تولیدی، نوعی دستگاه است که به منظور ساخت بلوک های بتنی و سیمانی استفاده می شود. سطح داخلی دستگاه از سنگدانه (سنگ خرد شده، ماسه و شن) به عنوان بستر تولید بلوک استفاده می کند. ماشین های بلوک، نوعی از ماشین‎های هیدرولیک هستند که با استفاده از اصل فشرده سازی صنعتی، بلوک‎های ساختمانی را با فشار متراکم تولید می‎کنند. این دستگاه‎ها به دلیل توانایی در تولید سریع بلوک‎های بتنی، محبوبیت بسیاری در میان صنایع گوناگون  دارند. نمونه‎های اتوماتیک بلوک زن، همچنین برای تولید سایر مصالح ساختمانی مانند آجر و سنگ‎فرش نیز مورد استفاده قرار می‎گیرند.

نکته مهمی که درباره ماشین های اتوماتیک بلوک زنی وجود دارد، همه جانبه بودن آن ها در جریان تولید بلوک است. در واقع دستگاه بلوک سازی تمام اتوماتیک نه یک دستگاه مستقل، بلکه یک خط تولید کامل به شمار می‎آید. با استفاده از این دستگاه می‎توان صفر تا صد فرآیند مخلوط‎کردن مواد اولیه، سنگ‎شکنی، قالب‎زنی، پخت و طبقه‎بندی بلوک‎ها را به تنهایی انجام داد. در نهایت با خرید نمونه های تمام اتوماتیک بلوک زن، می‎توانید انواع بلوک را بدون دخالت دست تولید کنید.

ماشین های اتوماتیک

نحوه انتخاب انواع بلوک زن

به عنوان یک تامین کننده حرفه ای ماشین های اتوماتیک، ما همیشه به مشتریان کمک می‎کنیم تا محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند. مشتریان هنگام خرید نمونه های مختلف بلوک زن، معمولا به مشخصاتی مانند کیفیت، عملکرد و کارایی دستگاه توجه می کنند. با این حال آن ها می بایست نکات مهم دیگری را نیز در انتخاب این دستگاه های صنعتی درنظر داشته باشند. توجه به این نکات، تاثیر زیادی در کیفیت خرید مشتریان داشته و موجبات سود بیش تر آن ها را فراهم می آورد.

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام انتخاب و خرید بلوک زن باید به آن دقت کنید، قیمت نهایی محصول مدنظر است. بلوک زن های صنعتی و حرفه ای به دلیل استفاده از متریال گرانبها، قیمت قابل توجهی دارند. با این حال برخی از تولیدکنندگان سودجو، محصولات بی کیفیت خود را با ارزان ترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‎دهند. چنانچه هنگام خرید متوجه پایین بودن نامتعارف قیمت این دستگاه شدید، بهتر است از خرید صرف نظر کنید. همچنین بلوک زن هایی که قیمت بسیار بالایی دارند، بیش تر به وسیله فروشندگان غیر حرفه ای و متقلب به فروش می رسند.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید انواع بلوک زن باید به آن توجه کنید، کیفیت قطعات دستگاه است. خریداران معمولا صرف نظر از کیفیت اجزای داخلی دستگاه، زیبایی و استحکام بدنه بیرونی آن را مورد بررسی قرار می دهند. بهتر است پیش از خرید بلوک‎زن، تمام اجزای داخلی، نوار نقاله، سطح قالب‎گیری، مخزن مخلوط کن و موتور آن را وارسی کنید. اگر کیفیت قطعات داخلی مناسب نباشد، بلوک زن به سرعت دچار استهلاک شده و در نتیجه تعویض مکرر قطعات، هزینه شما را افزایش می‎دهد. پس هنگام خرید این محصول، بررسی داخلی اجزا را به عنوان یک امر راهبردی و مهم در نظر بگیرید.

خرید بلوک زن

3 دلیل مهم برای خرید بلوک زن اتوماتیک

  1. سودآوری و تطبیق پذیری

نکته بسیار قابل توجهی که درباره بلوک زن‎های صنعتی وجود دارد، سودآوری بسیار بالای آن‎ها است. این محصولات برای سرمایه گذاری و تولید عمده بلوک، بسیار مناسب هستند. آن‎ها به صاحبان خود امکان رسیدن به بالاترین سطح بهره‎وری در بازارهای تولید را می‎دهند. از طرفی به دلیل کاهش نیروی انسانی، هزینه‎های تولید را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‎دهند. این محصولات همچنین می‎توانند طیف وسیعی از تولیدات ساختمانی، سیمانی، بتنی، آجری و شنی را تولید کنند. به همین دلیل نیز می‎توان آن‎ها را در دسته محصولات تطبیق پذیر و سازگار با متریال خاص قرار داد.

  1. دوام و قابلیت استفاده متعدد

دومین دلیلی که مشتریان را به خرید بلوک زن نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ترغیب می کند، دوام بسیار بالای این محصولات  است. به لطف استفاده از متریال وارداتی و باکیفیت، دستگاه های بلوک سازی حداکثر مقاومت و دوام را از خود نشان می دهند. عمر مفید این دستگاه‎ها به قدری بالاست که می‎توان آن‎ها را سال ها بدون نیاز به تعمیرات مورد استفاده قرار داد. البته برای کاهش استهلاک دستگاه بلوک زن، توصیه می‎کنیم آن را به صورت سالانه سرویس کنید. فرآیند سرویس را می‎توانید در نمایندگی‎های فروش بلوک زن و یا به صورت شخصی انجام  دهید. .

  1. استهلاک بسیار پایین( کاهش نیروی کار)

با استفاده از ماشین های اتوماتیک و بلوک زن های صنعتی، دیگر نیازی به استخدام نیروی کار انسانی نخواهید داشت. اولین مزیت این امر، کاهش خطرات و ریسک فعالیت کارکنان، در کارگاه و کارخانه تولیدی شما است. به این ترتیب با استفاده از دستگاه بلوک زن، شما می توانید هزینه نهایی مجموعه خود را نیز به حداقل برسانید. البته برای کاهش هزینه های مدیریتی و سالیانه، توصیه می کنیم از بازبینی و تعمیر دوره ای دستگاه خود غافل نشوید.

بلوک زن اتوماتیک

جمع بندی نهایی انواع مختلف بلوک زن

در ابتدای این مقاله درباره بلوک زن و انواع آن اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کردیم. سپس به بیان مشخصات نمونه های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک پرداختیم. در نهایت نیز با بیان ویژگی های خاص انواع بلوک‎زن، اطلاعات شما را برای انتخاب، سفارش و خرید آن ها افزایش دادیم. بسیاری از افراد پیش از خرید دستگاه صنعتی مورد نیاز خود، هیچ تحقیق و پرسشی انجام نمی دهند. به همین دلیل نیز پس از خرید، با مشکلات عملکردی و کاربردی بسیاری رو به رو می شوند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه می کنیم پیش از خرید بلوک زن دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، ابتدا تحقیق کنید. نحوه انجام تحقیق، هم می تواند به صورت میدانی و هم به صورت غیر حضوری و غیر مستقیم باشد. به عنوان مثال شما می توانید نظر واقعی خریداران بلوک زن صنعتی را از آن ها جویا شوید. نظرات مشتریان قبلی، تاثیر بسزایی در نحوه انتخاب صحیح شما خواهد داشت. به علاوه توصیه می کنیم در وب سایت ها و مراکز فروش آنلاین، بلوک زن مورد نیاز خود را جست و جو کنید. این کار باعث می شود تا شما با قیمت های واقعی و دقیق این تولیدات آشنا شوید.

در نهایت نیز باید به خاطر داشته باشید خرید انواع بلوک زن، تنها بخش کوچکی از فرآیند طاقت فرسای تولید بلوک است. برای ساخت یک بلوک باکیفیت، شما می بایست تجربه و تخصص لازم را در این زمینه کسب کنید.  برای آشنایی با روش های ساخت بلوک بتنی و سیمانی، توصیه می کنیم مقاله بعدی ما را مطالعه کنید.

بلوک زن سفارشی

.

همچنین بخوانید
نکات مهمی که جهت تعمیر دستگاه بلوک زن به آن احتیاج داریم که بتوانیم بدون احتیاج به سرویس کار خودمان آن را درست کنیم.
هر آنچه باید در مورد راه اندازی کارگاه بلوک زنی بدانیم ، از صفر تا صد راه اندازی کارگاه بلوک زنی تا درآمدزایی
همه چیز درباره بهترین برند بلوک زن و انتخاب بهترین دستگاه از پاسارگاد نوین
دیدگاه کاربران
علوی
علوی
1402/08/11
برای خرید بلوک زن که با برق تک فاز کار کند چه دستگاهی را پیشنهاد میدهید
admin@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 آبان 1402

سلام بلوک زن دستی چکشی و دستگاه بلوک زن دو موتوره سمبه ریلی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

امتیاز:

captcha